Friday, March 04, 2011

Maaf..saya tak berminat

Happy Friday peepsss...
Tadi baru je melayan org buat promo Ast*o kat tepon.
Sorry la dik....ahkak tak berminat la promosi2 dalam tepon ni.
Tapi sebab u beriya dan bersemangat sangat nak promo, so ahkak layan jer ler walopun awal2 lagi ahkak dah sound, i dont want to waste ur time ye!
Siap suh amek no tepon dia in case later2 berminat nak subscribe to that particular promotion.

Tu pasal promo Ast*o.
Belum lagi part org tepon nak promote kredit kad.
Malas betul nak layan!

Ada sekali tu promotion dari M*yba**
Minah ni dok pot pet pot pet apa ntah
Rasanya dah cakap NO, not interested
Alih2.. sebulan lepas tu sampai kredit kad kat umah
Aiikk..bila masa pulak saya mintak?
Tak pernah guna pun tapi sebab atas dasar undang2 gomen, terpaksa jugak saya terbayar yg RM50 fees tu...(tu la asyik bertangguh nak cancel!)

Apa2 pun last month dah selamat saya kensel itu kad.
Now ada satu je duit plastik.
Tu pun gegeh nak bayar hutang.
Bila ntah nak settle...pastu baru buleh duduk diam2!

Dulu2 masa kat oz, time pakai landline mmg byk betul telemarketers yg telefon buat promotion la, buat survey la.
Survey tu blh terima lagi, sbb kdg2 dia bg imbuhan ie. voucher
tapi telemarketers yg call nk buat promotion ie. suh tukar telephone provider la, promo holiday la very mengjengkelkan!
Dah la yg tepon tu ckp slang sepesen je species yg goyang2 kepala (agaknya call dari India kot)
Pening nak paham apa yg dia cakap.

source: google image from here


Ada sekali tu, telemarketer ni tepon dan buat promotion pasal holiday package ke haper ntah.
Saya awal2 dah ckp 'Sorry but I'm not interested!'
Pastu dgn suara tak puas hati dia, boleh pulak dia tanya 'why are u not interested? u havent heard about the promotion yet!'

Pastu saya jawab 'I know but whtever it is that u want to promote, I am not interested, thank you' (rasa mcm dah abis baik dah ckp kat dia)
And then dia fire balik dgn nada high tone kata tak bagi can dia explain!
hek eleh..mamat ni!!
Malas nak layan saya terus letak tepon...
A few minutes after that, telemarketer pompuan pulak yg kol... nk ckp pasal benda yg sama!
huihhhh beta hangen sungguh!!

Kadang2 tu, saje je kalau terjawab panggilan telemarketers ni...
terus2 buat suara budak kecik lentok2
hahahaha
'hello?? who is this... mommy's not here. bye'
Tak pun terus ckp "haaaa....what you talk2? Me no speak engrish!!"
Keh3x....

source: cartoonstock.com

6 comments:

Dr K said...

any promoters from bank/direct selling/vacation club/etc yang call I, I direct tanya TUJUAN, then I say with a firm NO, then terus letak fon.

~hehehe..

Tak buang masa I, dan tak buang masa mereka.

Elyn said...

tu la, kena firm jugak la pas ni..tak leh kesian2/layan dah! x koser...

zoul dahan™ said...

Saya lagi senang.
Kalau phone bunyi drp no yg takda dalam list,
saya memang tak pernah angkat.
Apatahlagi kalau private number.

Mereka macam tak faham2 kalau kita kata NO.
No means NO.
Full stop.
Tak payahlah tanya reason pulak.

Pernah orang telefon.
Konon drp kelab bekas polis.
Mintak sumbangan dan derma.
Nampak bebeno penipunya...

gadisBunga™ said...

biasanya kalau dapat call dari org2 cenggini, saya akan tanya berkenaan dgn apa dulu. pastu cakap bizi, tgh miting. then dia kata nak call balik. saya cakap, ok. call besok.

pastu saya save no dia (sebab biasanya depa akan call balik pakai no yg sama jugak).

pastu esoknye bila dapat call dari caller yang bernama 'toksah angkat', saya tak jawab le. huhuhu~

h4ni3 said...

taktik2 yg disebutkan adalah selalu digunakan..

tapi memang ler diorg ni jenis tak baper reti bahasa

tapi bila difikir2kan... kesian jugak kan... sebab memang itu ler cara diorg nak cari income... nak dapat komisyen. selalu keje2 camtu, basicnya baper la sangat... kesiannn...

Elyn said...

zoul dahan: kdg2 kalau no private sy pun tak angkat. setakat ni tang telefon mintak derma tak penah kena lagi la.. scammers betul diorg ni!

gB: kalu mcm tu mesti byk caller names 'toksah angkat' dlm phonelist gB hehehe!

h4ni3: kesian tu mmg kesian, tp kdg2 buat org jengkel yg tahan tuuu...

Related Posts with Thumbnails