Tuesday, June 06, 2006

Opening Post



hmm... sekarang azan Isya' sedang berkumandang di radio muzik, stesen muzik anda. Aku dan elyn dok melayan Pilihan Bersama, saje jer sbb rancangan ni mengimbau kenangan masa muda2 dulu, esp time lagu2 yang popular masa kita sekolah dulu2 berkumandang. Teknologi internet menjadikan dunia tanpa sempadan, dan dengan teknologi ini juga aku dapat melepas rindu dan gian nak dengar lagu2 dan siaran berbahasa melayu, selain mengikuti perkembangan terkini di Malaysia. Rindu nak dengar azan yang real berkumandang di udara... Jam di Penshurst sudah pun pukul 10.40 malam. Bulan depan genap setahun aku dan elyn berada di bumi Australia... dan selama itu juga lah aku merindui mama & abah, dan semua family aku di Malaysia. Again, telefon & internet juga menjadi talian hayat antara kami. Pengajian aku makin bertambah sibuk; presentations, writings etc. Doa mama & abah amat2 membantu, selain drp sokongan dari elyn. Hmm... bulan depan juga elyn akan mula pengajian di University of Sydney, sedang aku sudah setahun di University of Wollongong, berulang-alik naik train dari Penshurst. Sekarang ni kalau aku tension2 dia selalu la bagi semangat termasuk pujukan2 yang kadang2 tak menjadi,pastu masak itu ini untuk aku, yang jugak kadang2 tak menjadi ;). Lepas ni kalau aku tension silap2 kena fire balik sebab elyn pun tension study macam aku jugak! kahkahkah! Sekarang aku masih goyang kaki di rumah, i mean segala kerja rumah elyn yang bereskan sebab dia menjawat jawatan full time housewife buat masa ini. Mulai bulan depan, bermakna kerja2 di rumah perlu dikongsi memandangkan elyn juga akan mula sibuk dengan research. Suami mithali lah katakan. Aku ni bab memasak ok aje, tapi bila time nak membasuh menyental tu yang liat sikit... elyn tau la... kan sayang kan?!Aku sebenarnya dok menilik data pemakanan & kesihatan Australia tadi, bila elyn memberi penghormatan utk aku melakarkan coretan pembukaan blog kami berdua. Kena pulak otak agak slow, bersamaan dengan keadaan cuaca yang semakin sejuk. Banyak cerita yang nak ditulis selama setahun di Australia ni, maybe aku akan post cerita2 lain di waktu lain... Wassalam

No comments:

Related Posts with Thumbnails